Vuxna människor

Jag upphör aldrig att förundras över hur dåligt vuxna människor kommunicerar med varandra. Man kunde ju tro att det är något man lär sig med åldern, men vissa blir tydligen aldrig vuxna.
Vuxna människor kan även vara sant dåliga på att "känna in" vad det är för stämning. Hur man förhåller sig. Hur svårt är det att känna av att idag är vi lågmälda och tysta vid lunchbordet, och att man kanske inte ska lägga sig i det mesta. (hur nu en diskussion om min blodpuddingsmatlåda kan komma att handla om hennes menscykler i.e, hur hon "förblödde" när hon var ung)
När man var riktigt liten handlade interaktion mellan "peers" att dunka varandra i huvet med en sandlådespade, och så var det med det. Tänk om det kunde flyttas över till det verkliga livet idag.. blir man irriterad på någon dänger man en trave papper i huvet på den (eller saboterar kaffemaskinen - effektivaste sättet att göra sociala experiment på en statlig arbetsplats) och sen är det bra, istället för att gå omkring och muttra i flera dagar.
Vuxna människor.
På riktigt, vuxna människor som levt mer än halva sitt liv.
Finns det några vuxna människor som.. tänker längre än till nästa rödvinsglas, eller nästa gräl med chefen, eller nästa problem som lurar runt hörnet?

Fick idag lite klapp-på-ryggen av M på jobbet. Hon kunde se mig som en back-up i vissa situationer. Och det känns bra, som att hon litar på att jag är duktig, alltid skönt att höra sånt. Sen vet jag inte om jag vill sitta som hon suttit nu i flera dagar och svurit över att tryckeri-filerna inte ser ut som de ska.. varför måste fönsterkuvert ha fönster på "fel" ställen, och olika stora fönster beroende på hur gamla kuverten är?

Trots ovanstående summerar vi dagens tisdag som rätt typisk.. mycket på jobbet, ovälkomna icke-känslor, pladdrigt styrelsemöte och trött hjärna. Måste jag tänka på allt, själv?
Mitt ögongodis är läcker som vanligt, men det räcker lixom inte för att tillfredsställa det som tillfredsställdes av det förrut. Me want more. More.

Att se framemot
*Linköpingshelg - träffa kusinerna som absolut inte har något med något att göra här. Förrutom att de känner mig. Skönt. (övrigt kan vissa kvällar dra något gammalt över sig)

~ The Serenity Prayer
God, grant me the serenity.
God, grant me the serenity.
God, grant me the serenity
to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
God, grant me the serenity.
~Reinhold Niebuhr~

Kommentarer
Postat av: Vicky

Visst kan vi ordna ett sådant åt fröken! Vilken färg vill du helst ha? Har nog inga snäckskal hemma just nu (den stora pärlan högst upp) men jag har andra stora fina man kan använda :-) Leverans till premiären då jag tittar in, eller tidigare?
Kram!

2008-01-30 @ 14:12:10
Postat av: Vicky

Då ordnar vi det! Mail kommer när jag räknat på pärl- och tidsåtgång!
Kram kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback