2007 i backspegeln

Så har det blivit 2008. 2007 gick fort, och jag har knappt någon aning om vad som hände, eller inte.
Till stora delar roligt år.  Försöket att sammanfatta känslorna och tankarna genom att skumma igenom bloggtexterna gav ungefär ingenting. Förrutom att jag spexat extremt mycket, jobbat, gått på ett helt gäng jobbintervjuer, inte haft semester, sjungit två solon, en kvartett och en dubbelkvartett, suktat och trånat.
Ungefär som ett vanligt år mao.

Enkla delmålet till jul 07 höll. Äntligen på rätt väg.
Äntligen förkyld också, tog en veckas ledighet att börja bli krasslig. Nu är det superkrass som gäller (lagom till tillbaka på jobbet imorgon).
Egentid med brorsönerna, småtrollen.

Vad bjuder så 2008 på?
Detta är MITT år. Det är jag helt säker på.


En sammanfattande lista av 2007.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Dubbelkvartetten. Nytt rekord i antal jobbintervjuer.

Höll du några av dina nyårslöften?
Gav nog inga, eller iaf inga som jag minns.

Vilka länder besökte du?
Ingen utomlandsvistelse 2007.

Vilket datum från år 2007 kommer du alltid minnas, och varför?
31/5. Början på verket.

Vad var din största framgång i år?
Att jag vuxit som människa, både privat och som jobbindivid.

Största missödet?
Att jag inte kan lära mig att inte vara så fjortisfånig.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Matförgiftningen till påsk. Annars varken skador eller sjukdomar som är värda att nämna.

Bästa köpet?
Kanske inte köp, men satsning på ny lägenhet - nytt liv?

Vad spenderade du mest pengar på?
Tågbiljetter, samt flygbiljetter, till jobbintervjuer och till hemresan.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2007?
Show me heaven. Te Deum

Blev du kär?
Nej. Men galet attraherad.

Bästa boken du läste?
Läser för många böcker för att minnas någon specifik som står ut från mängden.

Största musikaliska upptäckten?
Min egen kapacitet. Andras tro på min kapacitet som sångare.

Något du önskade dig och fick?
Jobb. Även om det bara är tidsbegränsat.

Årets bästa film?

Ingen som står ut.

Vad gjorde du på din födelsedag? Hur många år fyllde du?
Ungefär ingenting. Vilade jul. 27.

Hur skulle du beskriva din stil år 2007?
Mer självsäker. Mindre slarvig. Mer genomtänkt.

Vad fick dig att må bra?
Förtroendet från andra. Ökat förtroende för mig själv. Att jag vågar och kan.

Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Inte funderat särskilt på det.

Vem saknade du?
Familjen. Alltid.

De bästa nya människorna du träffade?
Glada C, J och M på verket.

En värdefull läxa du lärt dig i år?

Tagga ner. Stress är inte nyttigt.

Årets stad?
Nyköping

Årets fest?
Ingen som slår sig före de andra. Många fester, många bra.

Årets näst bästa fest?
Nyår

Årets nyårslöften?

Fortsätta jobba på projektet "Mig"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback