Negativ stress

Allt listmakande inför flytten har försatt mig i en mycket negativ stress-situation.
Orkar inte jobba mer än drygt 8 timmar, vilket innebär att det blir tungt att ta igen timmarna som krävs för tentan.
Tentan i sig stressar eftersom jag inte pluggat till den. Alls.  Blir lite ikväll, om jag fixar att sitta stilla och göra tankearbete.

De opackade flyttkartongerna, den orörda bokhyllan skriker på uppmärksamhet, och vänder jag blicken lite nedåt, ser jag det stora dåliga samvetet i form av de oreviderade pärmarna med spexbokföring från förra året. Är iofs inte enbart min huvudvärk. Men ändå. Vill gärna lägga det året till handlingarna. Ansvar kanske inte är coolt för alla?

On top of things, jobbosäkerhet nästa år. Hoppas verket vill  ha mig kvar. För det där med Skatt ville inte ha mig.
Och så de oönskade (men ack så välgörande) känslorna.  Förväntan? Helt klart. 

Men nu, lite anteckningar, lite paragrafsök och kanske kanske lite bokläsning. En låda? Säkert.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback