Även paradiset har fläckar

Jotack, mitt liv är i regel rätt gott nu.
Trivs på jobbet,
med jobbarkompisar, arbetsmiljö och allt.

Trivs mindre med att jag blir fjortisfånig och sjuk av godiset. Hur kan bara blotta åsynen av honom göra mig gravt hångelsugen en hel dag??
Löjligt.
Den frustrationen och rastlösheten får mig mindre skärpt, lätt förvirrad.. och ack så trött på mig själv.

Fyndade fluffvinterskor. Mycket nöjd.
Trippelfyndade supersnygga tröjor. En ska gå på julfest. Sägs att snygga kläder gör susen..

Uppdragssyningsklänningen till premiärande Y blev bra. Riktigt nöjd med något jag sytt en gång... snyggt blev det!!

Det är svårt med att finna sin plats när man äntligen tagit sig från studentlivet (nåja, nästan..), börjat förvärvsarbeta, endast har lättare förtroendeuppgifter i älskade föreningen, och den älskade kören att tänka på. Vad ska jag göra med all min tid? Läsa fler böcker? Börja knyppla? Kunde faktiskt knyppla en gång i tiden, var rätt bra på det..

Tidigare tidsöverskott har lett till försämrat självförtroende, dålig självinsikt och uschligt beteende. Ge mig något att fylla tiden med - så jag kan fortsätta vara den person jag faktiskt, tycker om.

Även den stoltaste tigern har fläckar.

Kommentarer
Postat av: Fridah

oooh va kul =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback