En valborg

Jag borde skriva något om Valborg.

Hela dagen igår var en stor trötthetsdimma.  Och inte en särskilt munter sådan heller.
Men väl på plats på slottet var det riktigt trevligt, och trött blev jag väl inte förrän efter maten.
Maten, ja maten. Snacka om god buffé. Riktigt riktigt god lax, bra kött, gudomlig potatisgratäng.
Och så var det osten.
Sen var jag mätt.
Och det var dags för sång vid brasan.
Bågskyttarna var riktigt träffsäkra iår när de skulle tända elden, och inte som det året då de missade grovt.
Men sjungandet gick fint, bara en aning vadkramp av smal trätrallsgradäng och trängsel.
Fyrverkerierna. Snacka om pyro. Det var stora saker som sprängdes av. Vill egentligen inte veta hur många pengar som skickades i skyn.
Brandlarmet tjöt efter fyrverkerierna, så det blev en stunds väntan på borggården, innan brandkåren kunde säga "ni kan gå in". Länge sen jag var på en fest där brandlarmet tjöt.. har festerna blivit tråkigare?
Gott med thé o kaka, beröm för min sångröst. Och sen var det liveband och dans.. och hemfärd.
Skönt att vara hemma någorlunda tidigt, även om det hunnit bli "Idag".

Idag är också en trötthetsdimma, men något mer munter än igår, även om lusten fortfarande är borta.

Nu mat och dålig roman.

Kommentarer
Postat av: Jessica P

Hej hej, håller tummarna för att du ska komma till intervju och få känna lite på polispulsen!

2007-05-03 @ 10:41:46
Postat av: Vicky

Ja, du, har festerna månne blivit tråkigare?! När var man med om det senaste brandlarmet? Är det dags för vuxenpoäng?! ...kanske vi får se till att utlösa brandlarmet på oscarsgalan helt enkelt! :-D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback