Förkylning, åtaganden och jullängtan

Åååååh vad jag avskyr näsblod!
Alltid när jag blir förkyld, så får jag näsblod. Vaknade av eländet i morse. Blev snygga blodspår från säng till badrum. Jättekul - och så blev jag tvungen att städa också. Eller, städa igen. För såklart hade jag precis städat innan.

Nya åtaganden ja. Har bestämt vad jag ska göra i spexet i år. Blir ett nytt försök att skriva låttexter, förra året blev låttextmöten och kör samtidigt, och då vinner alltid kören. Alltid. Men i år ska jag som sagt försöka igen, ska bli roligt. Och imorgon blir det första träff, hos mig. Ja, jag kunde inte säga nej när låtchef Josefin bad så snällt.. och ja, min lägenhet är något större än skokartongerna på kotten.
Sen blir det även ett fjärde år i kostymrummet. Med lite ansvar som grädde på moset också.. jag kan helt enkelt inte låta bli. Tog på mig helt och fullt kostymansvar i våras, men efter lång nedvarvning efter en allt för busy vår, och intensivt funderande bestämde jag mig att bara fokusera på kassöreriet, och valde bort kostymansvaret. Men nu så, på kostym&dekor-upptakten i torsdags ansåg jag och Linda att  "... vi båda ska  vara med i kostym, och vi skulle förmodligen inte kunna låta bli att bestämma" så efter ett kort snack så bestämde vi oss för att köra ansvaret fullt ut, även officiellt, med 50/50-ansvar men ändå skilt åt. Surprise surprise fick jag det administrativa med budget och "koll" och Linda det kreativa i syning osv.. Ska bli sjukt roligt och jag har redan en del funderingar och tankar på hur karaktärernas kostymer ska se ut. (har även tankar för mask/peruk - men det hade jag inte tänkt vara ansvarig för iår...) Är jättepepp på hela året, och känslan efter upptaktshelgen är lite Guldfeberistisk.

Läste en artikel på svd.se idag om julhandelns början. Ja, det är riktigt, de har börjat julskylta IKEA redan. (Harrods - fantastiskt ställe - började redan i augusti). Ska försöka ta mig ut på IKEA snart, så jag får shoppa lite.. Jag vill verkligen ha jul snart. Jul är fint - snö ute, lagom kallt, hemmavid, nytt syskonbarn beställt till innan jag kommer upp, och så fyller jag år också. Härligt! Har inte börjat lyssna julmusik än, men det kommer nog i samband med att kören börjar öva för Adventskonserten (2 december, Nicolai kyrka). Jag vill köpa julpynt, pryda lägenheten, baka lussekatter och pepparkakor, äta julskinka och se Kalle Anka.  Men jag får nöja mig med höstmys, mängder med thé, tända ljus, soft musik..

Att ta itu med:
* Revisionen
* Få ordning på SPCS, IB-poster retroaktivt
* Faktureringar ut
* Ringa alfakassan
* Ringa AF
* Ringa Fridhs i Karlstad

Asch, nu har jag missat sista ansökningsdatum för vårterminen va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback