..galen av längtan är jag..

Våren är helt klart en härlig tid.
Trots nästäppa och rinnande ögon.
Solsken och fågelkvitter och lekande barn.

En liten lätt molande träningsvärk idag..
testade Peters medel igår och det var inte riktigt lika hemskt som jag trodde. Sist jag körde hans medel höll jag på att dö, typ, men igår gick det relativt lätt och benen kändes semi-pigga efteråt. Skönt. Om jag fullföljer planen nu i maj så överlever jag nog ett intensiv innan sommaren... Ett mål om något! Och det lär ju inte skada direkt.
Stegräkningstävling på jobbet fr.o.m. måndag dessutom.. och för att det ska ge något måste det bli många extra steg och inte lika mycket cykel till och från.. vilket betyder tidigare morgnar. Usch.

Om en vecka ska vi sjunga ett uruppförande av Walborg Aulin tillsammans med Orkesterföreningen. Det kommer helt klart bli intressant. Walborg var helt klart lite lätt manodepressiv (eller musiken/texterna låter som om hon var det) och vi är inte i närheten av att känna oss hemma och säkra. Men det blir nog bra..

Och om två veckor sjunger vi en Psalm & Tango-konsert. Det känns betydligt mer säkert, och roligare. Avslappnat och glädje istället för deprimerande "svalor-som-dör"-texter.
Vi har nog den mest kontrastrika våren någonsin dock; Mendelssohn, Walborg och Tango - de hör inte riktigt hemma i samma tonspråk.. men det är ju utvecklande (lägg till mer konstigheter och Händel i höst så är året komplett)
2010 blir också intressant, av andra orsaker..

Kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback