Vad bär 2009 på?

Så, nytt år, nya mål, nya funderingar.

Var otroligt skönt med semester över jul&nyår. Däremot kunde det fått vara några dagar till.. 2½ vecka gick allt för fort.  Min bamseförkylning gjorde mig sällskap och det var väl inte riktigt bra kanske. Fick umgås med trollungarna (smådjävlarna) och familjen. Precis som jul ska vara. Lugnt och skönt. Sparkturer i "polar-farar"-väder (många minusgrader och blåst), konsert och en del böcker. Precis som planerat.

Nu efter hemkomst har det blivt jobb, tre träningspass (och sjukt med träningsvärk då jag inte tränat på en månad drygt), och så blir det "Vi sjunger ut julen"-konsert idag.

2009 blir nog minst lika bra som 2008, som var ett mycket bra år!



2008

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Dirigerat min kör på konsert

Höll du några av dina nyårslöften?
Projektet "mig".  Storsatsning med F&S och bättre mat. Stjärna i kanten till mig :)

Vilka länder besökte du?
Italien :)

Vilket datum från år 2007 kommer du alltid minnas, och varför?
3/5 Konserten i Novi Ligure (Egentligen hela Italien-resan), 14/8 fast tjänst Proffice, 1/12, fast tjänst Scb

Vad var din största framgång i år?
Dirigerandet gick bra! Fått två fasta tjänster. Förtroende från andra. Att jag lyckats med mina mål.

Största missödet?
Missöden? Inga stora klavertramp som jag minns.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Bamseförkylning december samt vad-sträckningen. Inget annat minnesvärt

Bästa köpet?
Soffan!

Vad spenderade du mest pengar på?
Italien och Soffan

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2008?
Faurés Requiem

Blev du kär?
Nej, inte 2008 heller..

Bästa boken du läste?
Intressantast: Barack Obamas "Min Far hade en dröm". Och så sommardeckarna

Största musikaliska upptäckten?
Återupptäckt. Voicebox. En acapellagrupp från hemmavid där "min" Bellman är med.

Något du önskade dig och fick?
Fast jobb

Årets bästa film?

Ingen som står ut.

Vad gjorde du på din födelsedag? Hur många år fyllde du?
Var sjukt förkyld. Gick på julkonsert

Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Vuxnare. Genomtänkt. Tröjor

Vad fick dig att må bra?
Alla besöken på F&S. Förtroende och beröm från maestro

Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Amerikanska presidentvalet.

Vem saknade du?
Familjen. Alltid.

De bästa nya människorna du träffade?
Ju mer jag lär känna mina kollegor desto bättre blir det

En värdefull läxa du lärt dig i år?

Jag fungerar bra under stress. Men när väl väggen är nådd blir det tvärstopp och emotional-overload. Mycket obra. Men nu vet jag var gränsen ligger.

Årets stad?
Novi Ligure

Årets fest?
Körens vårfest

Årets näst bästa fest?
Går inte gradera fester jag knappt minns..

Årets nyårslöften?

Hårdkörning på F&S. Målen för 2009 ligger fasta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback