Belönad

Belönad - check!

Förvirrad - check!

Fundersam - check!

all three to the price of one!

Belöningen och samförståndet finns där alltid.

Idag blev det dessutom förvirring och bekymmersrynka.
Hoppas bara han gör slag i saken och tar tag i det innan det blir fler som tappar lusten helt.
Ikväll hörde även han hur det gastades till höger och vänster.
Problemet är inte att de sjunger falskt, utan att de tar i för hela Europas kungahus och fosterländer, oavsett om de dränker alla andra eller om det står piano i noterna.
Tydligen är det skitsvårt att sjunga piano snyggt i höga läget... (vilket det inte är om man har lite kontroll över sin egen röst och har en viss känsla för vad man håller på med).
Det är helt sjukt tröttsamt, irriterande, och totalt OKUL att inte höra sig själv eller ens kunna intonera ordentligt. Tack och lov känner jag min röst, och har både kontroll och känsla för det jag gör (iaf när jag sjunger), vilket gör att jag åtminstone kan sjunga.. inte alla som gör det.
Ibland efterfrågar jag lite utmaningar sjungligt sett, och det här kan väl räknas som en stor djäkla utmaning antar jag..
Dagens fråga kom dock från en av altarna "Håller ni på att få tinnitus här eller?" och det kan göra mig en aning fundersam, SYNS det så tydligt hur det känns att sitta mitt i gastandet? (men det borde ju innebära att även maestro ser det... och cirkeln blir sluten).

Nej, med två konserter inom loppet av en månad så kanske man bara ska bita ihop och hoppas på det bästa inför hösten..
(och gräma sig lite över att jag inte kan åka med till Italien för Carmina Burana under ledning av Maestro Bosio i juli)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback