Lyktgubbar

Små observationer ur verkligheten.

Fräsa bort asfalt runt järnvägsspår och sen inte märka ut det är dumt.
- gjort på min sida av norrköpingsvägen vid pappersbruksspåret. Upptäckte det en kväll när jag skulle hem från stan. Mycket obra för cykeln.

Halva Olaigatan är bortfräst. Det är dumt, och halkigt.
- jotack, slira omkring med cykeln bland morgontrafiken är dumt..

McCain&Palin eller Obama&Bidden. Vilka ska få uppdraget att (för)leda västvärlden de nästkommande fyra åren?
- Det lär märkas är mitt svar, och inte lär det bli bättre om alla spekulerar hejvilt heller..

Lyktgubbarna på Hamnplan. Snacka om en lysande idé!
- idag, precis när jag börjat fundera på om de skulle dyka upp i år igen, så står de där och delar ut reflexer och hojtar "Lyset gumman, lyset!" när man cyklar förbi. Fantastiskt!!  (och trafiksäkert - det är sjukt svårt o se andra cyklister som inte har lyse när det är mörkt)

Air av Bach är bland de vackraste orgelstyckena som finns.
- Helt ärligt. En minnesgudstjänst på Alla Helgona utan Air är.. tråkigt. När det spelas av någon otroligt duktig blir det än vackrare. Den varma filt-känslan var tillbaka.

Lägg inte små sovandes barn på stolar på stengolv och gå därifrån - de kan ramla ner.
- nu gick det iofs bra i söndags, men hela kören hade hög puls och hjärtat i halsgropen när ungen började röra på sig, som tur var hände inget olyckligt.

Kändes som om det var ett tomrum med en massa osagda ord i.. som behöver sägas. Eller?

F.ö
Träningsvärk
- Nyttigt. Saknat just måndagspasset - för det är bra!

Ont i en vad
- Något i lördags/söndags var dumt. Gick inte så hyvens alla övningar på passet igår då det gjorde väl ont, och "gå upp i hunden och slappna av" på KiBalansen gick inte alls.

"Vad tänker ni på? - Eller det vill jag inte veta, ja jag är ju inte "där" men inte är jag "inte där" heller om ni förstår.."
- Veckans fråga från K efter Balanspasset igår. Ja, var är man egentligen när man blundar, gör sina rörelser och låter tankarna sväva iväg till trevligare saker.. inte "där" iaf, men inte "Inte där" heller då man högst påtagligt är "där och då" fast avslappnad...

Kören imorgon.
Massage och bräda på torsdag.
Då blir det bra igen.

Nu sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback