Den 1a

Den 1a har flera betydelser idag.
1a december. Helt sjukt vad tiden går fort.
1a dagen som statsanställd.
(Och nej, har inga behörigheter, och lösenord och login fick jag 1610 - kan bli intressant och se hur det är imorgon)
1a advent var det igår. Komplett med smäckfull kyrka både på adventsgudstjänsten på förmiddagen och på adventkonserten på kvällen. Det var kul. Läskigt dock när alla toner ovanför "d" försvann mitt under "dotter sion" på förmiddagen. Sen lät jag förskräckligt, även när jag pratade, resten av dan. Men med wobblerlunch med tillhörande rödvin och soff-softande och inga toner innan konserten så gick den faktiskt genomföra. Fast något högt "a" hade jag inte. Hade ingen av oss. Så just det lät inte så jättesnyggt. Men annars så är han nog nöjd. Maestro.
1a måndagen på länge som jag inte tränar, men har hört att det är nyttigt att vila när huvet sprängvärker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback