Jul & Nyår

Ja, så var det då dags för summering av 2006års sista veckor. (varning för många ord)

Svårt att veta var jag ska börja. Men börjar väl med måndag. Då var det ju intervju (har redan berättat om det så..). Tisdag var lugn och skön med välbehövlig hårfärgning och diverse spexpyssel.
Onsdag däremot. Då var det packning och mer spexpyssel innan avfärd med tåget mot Arlanda. Tåget gick i tid. Hör och häpna. Arlanda var ganska lugnt. Kön till "bagage-drop" var däremot 8 minuter lång, och medelålders män med gigantiska bagagekärror som spärrar vägen fram till check-in-terminalerna. Sen var det peace of kaka med säkerhetskontroll (slapp ta av mig skorna den här gången...) och ätande och väntande. Väntande. Sen snabbt ihopsnack med barndomskamraterna (som skulle med annat flyg norrut samma tid som jag) innan snabbpromenad till annan gate i annan ända av Arlanda. Nån gång i den här vevan ringer föräldrarna och har tappat bort min ena faster (som också åkte norrut, med ett annat plan, en annan tid) - hennes plan var bara nån timme försenat.

I den norra ändan av landet var det regn på isiga vägbanor och blåhalka. Detta resulterade helt enkelt i att jag inte fick åka direkt hem från flyget utan via akuten. Ja, mor lilla mor halkade utanför bilen på flygplatsparkeringen och bröt överarmen (ö-v-e-r-a-r-m-e-n-!). Så julandet började med en natt på akuten, tog iofs bara 2 timmar, men ändå. Jag som hade planerat att göra istort sett ingenting över jul&nyår fick helt plötsligt ta över allt. Julmatshandling, julmatslagning, granprydning, husprydning osv.  Och en nyårsmiddag för 20 pers. Hurra.

Har hunnit träffa brorsan & co. också. Mina brorsöner är nog de sötaste som finns. Tim var bara 1 vecka när de var förbi före jul. Sååååå liten, och sååååå söt. Väldigt praktiskt barn dessutom, sover bara. Skriker knappt. Jonathan är däremot ruskigt svartsjuk (inte så konstigt iofs) och slog nytt rekord i "faster - lek med mig. Faster - LEK med mig". När de var förbi under nyårshelgen var det lite lugnare med den saken tack och lov.. så även jag fick bekanta mig med Tim. Blir dop någon gång i februari - garanterat en helg då annat redan är planerat.. (som får stryka på foten - syskonbarn är syskonbarn!)

Nyårsmiddan blev lyckad (även fast det var jag som lagat den), och ingen gick hem hungrig. Ja, Tim kanske. Men det var inte mitt ansvar ;-P

Julklappar? Jo, det också. Inramade foton på brorsönerna, honungsnurra, tidningsprenumeration. Såna där förutsägbara klappar - men det är nästan de som är bäst.
Fylla år hann jag också med. Och smörgåstårtafirande med barndomskamraterna.  Alldeles lagom trevligt. Ångrar lite dock att jag inte följde med till Rotan och dansen. Var tydligen väldigt bra. Nåja.

Inga svar från jobbintervjun än. Fick det förmodligen inte.
Menmen.
Nytt år - nya försök!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback