Less, trött och allmänt blä.

Jag är less på orden, på det outhärdliga tonfallet.
Bristen på respekt.
Jag är trött på hela grejjen.

-----

Receptet i förra inlägget ska utökas med ett antal glas vin på uteservering. Och dagen blev så bra som utlovat. Mycket trevligt, och skönt att få ur sig lite av det som förvirrar och stör.

Även om det skulle behövas mer av den varan. Utlopp.

-----

Idag är det Valborgsmässoafton.
Fest med studentmössan på slottet.
Lite sång också.
Och så förmodligen taxi hem. Eller cykel. Cykel är billigare. Men då måste jag cykla dit också.

-----

Städa.
Damma studentmössan.
Bestämma klädsel.
Skriva fler ansökningar.
Och glasögonen skaver som s-an bakom öronen. Den nya trenden, öronskugga i ton av blåmärkesblått.

-----

Folket säger tvi och blä.


---- (några timmar senare)

Jag är så trött så jag vet inte om jag orkar gå på fest.. vill helst bara sova.
Men måste väl ta ett ryck och börja fundera på klädsel, transportmedel, skor.
Frisyr lämplig till studentmössan?

Sheeesh..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback