Det är gôtt att leva!

Konserten i lördags blev.. rätt bra faktiskt. Musiken växer var gång man hör den, och tongångarna är någonslags kombo av Björn&Benny, Ted Gärdestad och jazz. Ganska mörka texter (baserade på Uppenbarelseboken till viss del), men med en strimma av hopp någonstans.
Jo, jag är nöjd. Duetten med R blev väl sådär. Man ska inte bli osäker och få typ 140 råd (körledarens ord) bara timmen innan.. men tror inte det blev falskt eller så, bara osäkert. Solot blev däremot riktigt riktigt bra. Jättenöjd både med genrepet och konserten.  Sen är det aldrig fel med den sortens beröm heller.

Nu närmast blir det sång på slottet till Valborg (och fest - Tjohooo, vi blev ett gäng från kören ändå!!!). Frågan är snarare vad man ska ha på sig.

GIII - hmm.. ja där ska jag lägga några timmar i kostym idag, för att jobba ikapp söndagen (som spenderades med migrän i soffan - effekt från lördag?), och fixa så att det finns kläder till i stort sett alla till provföreställningen. Snart är det dags!

Och förrutom syende till GIII har jag bestämt att sy något till det bröllop jag ska på i Pingst. Färg och material är det svåraste just nu. Modell är bestämt.

Livet är gott.
Allt går åt rätt håll.
Imorgon får jag lön.

Livet är gott.

Kommentarer
Postat av: Vicky

Jo, nog är det så alltid! Bara man är fantastisk :-) Det löser sig, vi är ju ett gott gäng så det ska bli fint det här! Ska ju bara, först :-) Lön är också fint, den ser jag fram emot!

Postat av: Dennis

Valborg valborg VALBORG!!! Det saka bli tokskojj!!! :D

2007-04-26 @ 09:46:15
URL: http://kungensbror.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback