Träningsvärk!

Träningsvärk.. skönt är det. Känns att jag gjort något. Men var nog ganska så korkat att träna både tisdag och onsdag. Ganska så. Idag ska jag INTE träna :) Det bästa med passen både i tisdags och onsdags var att jag kände att det inte var konditionsdelen som var värst, det var styrkan. Styrkedelen har aldrig varit ett problem förrut, men nu, sheeesh. Skyller på min jättesvaga vänsterhandled (due to skadan i våras) och min bara medelsvaga högerhandled (musikerskadan).  Men roligt roligt roligt var det. Speciellt igår när en av de andra deltagarna, en grabb, tränade utan skor. Totalt livsfarligt, för både honom och vi andra. Han halkade omkring i sidledsförflyttningarna, han verkade vara helt utan kontroll, var det vanliga v-steg som i normalfallet tar kanske nån meters radie använde han säkert 3. Och halkade omkring. Undrar hur mycket han sträckte sig...

Manuskollationering igår. Det var riktigt roligt, men några logiska småluckor var det nog. Men de löser sig, är ju hela 114 dagar kvar till premiär - det är länge.

Hörselplugg på minnesgudstjänsten i söndags var välbehövligt f.ö.. riktigt skönt att kunna sitta inom meters avstånd från jätteorgeln och inte få ont. Fast så skönt var det itne när det blev rundgång innaför pluggen. Nej, det var obra. Kommer bli än mer behövligt till advent. Skillnaden är eg ganska stor mellan Allahelgona och Advent. Till Allhelgona är det lågmält och ganska dämpad orgel, till Advent är det fullt ös som gäller.
F U L L T ös.
Och fullt ös från en orgel är ganska, ehm, högljutt. Men roligt. Ikväll är det riktig adventövning - äntligen! :) Laddar upp med skivan med Händels Messias - bra musik det, riktig musik det.

Jag måste nog sluta vara på bra humör, och bli som jag blir beskylld för att vara. Deppig. Eller nej, det är tråkigt!

Nej, nu lunch, sen sväng till stan. Har slut deckare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback