Snart är det advent!

November.
Kallt, blåsigt, och snart advent. Då borde det finnas snö, ja, till advent alltså. Annars blir det lite tomt, tråkigt. Advent i sig är roligt, mysigt, stämmningshöjande. Snart jul. Och då får man sjunga alla de gamla adventklassikerna med kören. De som knappt behöver övas eftersom vi kan dem så bra.  I år ska vi förmodligen sjunga ur Händels Messias också - DET är roligt det (undrar bara om jag får stämkonvertera till advent bara.. ) Hade snudd på glömt Adventskonserten (2/12), då blir det mer roliga saker. Roligt roligt, och glöm inte hörselpluggen!
Men först är det Alla Helgona. Det är inte så värst mysigt, men stämningsfullt. Att sjunga på Minnesgudstjänsten är nog bland det mest tradiga man kan göra. På denna är alla anhöriga till de som dött under året bjudna till kyrkan, och de avlidnas namn läses upp. Alla som en. Det brukar väl ligga runt en 200 namn i den kyrka jag sjunger, sånt tar tid.

Gick förbi Indiska en sväng igår. De har så fina saker.. som jag vill ha. Julsaker alltså. Dukar, ljus, ljusstakar, fönsterprydnader (den röda pappersstjärnan är nästan lite för fin).. jag har shoppat enough den här veckan!!

Imorgon SKA jag gå och träna. Oavsett om jag snuvar, hostar eller nyser. Jag bara SKA. Sådetså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback