Än vibbar det här, än vibbar det där, än vibbar det ner i diket!

Det här med "vibbar" är svårt. Har haft en skön vibb några veckor. Och vill behålla den då det verkar vibba mer och mer. Men så, när jag väl börjar fundera mer kring det, så känns det som jag överdrivit och det kanske inte vibbar alls. What a girl to do..
kanske bäst att följa sin mammas råd, ni vet, en mamma har alltid rätt.
Rådet? "Inte verka så desperat, är bara att hålla en blick lite längre, sen så"
Men ja, det var på 60-talet det.
Ska se om det vibbar mer den här veckan, sen får vi se om det läggs i malpåse eller inte.

Annars så är läget stabilt.
Mår gott på insidan.
Fått in en bra träningsrutin för våren. Ska bara utöka den med ett pass till i veckan så blir det nog fenomenalt.  Ny favorit på träningshimlen - Skivstång. Testade nån gång i ett annat liv. Och det bet inte. Men nu bet det ordentligt. Två pass hittills och jo - tack, det känns! Blir ett fint strykekomplement till brädan (cardio), yogan (inre lugn) och plattpasset (idiotin).  Svåra är dock att hitta ett bra plattpass, med en bra ledare, på en bra tid. De hittills testade, och bra, ledarna, är ju samtidigt med något annat skojsigt. Man kan inte dela sig i två. Lite negativt då, i all glory. Både på brädan och skivstången ska ledarna börja med headset (mikrofon), och på båda passen som de kört hittills har det blivit sjuk rundgång. Mitt fina vänsteröra mådde inte bra i tisdags, och i söndags så var det överdåligt efter rundgången. Tjuttjuttjuttjuttjut.  Måste jag börja träna med plugg nu också, och inte bara när jag sjunger i orgeln (orkestern)? Blir så trött...

Älsklingskören jobbar vidare med vårens stora Mendelssohn-projekt. Gubben skrev helt sjukt skön musik. Men lätt vet jag inte om jag vill kalla det. Första problemet - spraket! Tyska är inte min grej. Alls. Andra problemet - tonhöjden! Högt som f-n, och övningarna låter som om vi plågar livet ur en skock marskatter. Tredje problemet - nej, det finns nog bara två problem. Har anmält mig frivillig till en liten trio(damkör)-grej mot solisten. Får se vad Maestro säger, han lät inte helt avig vid första tanken, så får vi se om han ändrar sig eller inte.

Mycket på jobbet.
Ska bli PA (produktionsansvarig/arbetsledare) för en undersökning, och det är utbildning på G. Första heldagen gjordes i Sthlm i torsdags, lång dag med korvstoppning, men bra. Och som kronan på verket hann jag äta en sväng med E innan tåget hem. (och boka tågbiljetter från Verket gick ju sådär. Skitsystem)
Andra heldagen till veckan. Och framåt mars ska jag gå över på heltid som PA. Sjukt egentligen. Men det ska, trots allt, bli roligt. Som ni vet, jag gillar det där med ansvar.

Vad ska man göra med alla slantar som blir över och läggs på hög?
Bygga högre högar?
Åka bort?
Både K på jobbet och M i kören åker till Thailand.
Jag är inte aaaaalls avundsjuk.
Jag vill också.
Åka någonstans. Inte nödvändigtvis Thailand.. men någon annanstans än här.
Typ.. London, Rom, Paris, Köpenhamn.. Irland, Edinburgh, Provance..
Sällskap?

//Curly M
(som gick till frissan o sa: "ge mig lockar" och så blev det..)

Kommentarer
Postat av: Sara K

Åh låter spännande med ny frisyr och lockar dessutom! Ser fram emot att se den och dig. Kram

2009-01-27 @ 08:20:15
Postat av: Ylva

Man skulle kunna tänka sig en resa till Den Haag och hälsa på Ida framåt våren när Holland är tulpantätt.. Även om jag verkligen inte har några pengar som ligger på hög ;-)



Yoga imorgon!

Kram!

2009-01-27 @ 18:08:16
Postat av: Emma G

Tack för en mysig middag i torsdags. Härligt att träffa dig. Blir också så glad för att du är glad :)

Blev frisyren bra?



Kram

2009-01-27 @ 22:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback