Tisdag? Fredag? Tisdag!

Så jäla mycket Tisdag det varit idag. Helt sjukt.
Börjar dagen lite fint med att försova mig (min säng är FÖR skön.. och jag drömmer FÖR gott), skippa frukosten och slänga mig ut.
Bara det gör hela dagen förstörd. Jag menar, varför stressar jag när jag vet att jag har plus på flexen, ska jobba länge och inte alls är stressad, egentligen. Fel känns det hur som.

Jobba har väl gått sådär idag. Inte många rätt har det blivit. Men som tur (?) är har K varit exakt lika dan. Så där har vi gått omkring, två förvirrade, trötta, hjärndöda tomtar som bara har gjort orätt.  Och sen blev det stor fredagsfeeling på eftermiddagskaffet. Fredagshumor, på en Tisdag! Det blev inte direkt lättare att jobba "rätt" efter det.

Som grädde på moset så är det bräd-tisdag. Och det kan jag erkänna, det är en mycket dålig idé att gå på bräda när man är så trött/förvirrad/mosig som jag varit. Det blir så fel.  Jag snubblade dock inte på några hårnålar, även om risken var överhängande. Höll dock på att missa brädan vid dubbelhoppen. Farligt! Genomled passet utan större motivation, orkade inte in i kaklet, sista två cardio-låtarna är rena rama döden för trästocksben  (men på ett annat plan är det roligt, instruktören är fin att se på (och luktar gott) och det resulterar ju i bra saker)..

Måste skärpa till maten också. Ätit skräp januari ut.. och det märks. Julkilot är inte väck än..

Och, i en annan värld. Gick på spexets provföreställning i lördags. Och kände ingen som helst saknad (eller jo, lite, men mest efter att styra och ställa). Men det blir nog bra.. (pausa för internt skämt-skratt) i mars.

Imorgon jobb, yoga och vin på Wobbler med körtjejerna. Lite lyx i vardagen när herrstämmorna har enskild övning med Maestro.

Och, tack Vickisen för Sade! Hade glömt att jag hade en skiva liggandes - värsta perfekta kvällslyssningen :)

Och nu är Tisdagen snart slut. En ny bok ligger o väntar, och sen blir det onsdag, och onsdagar är ju som alla vet, rätt bra :)

Kärlek!

Kommentarer
Postat av: Vicky

I know! Sade är fantastisk! Listen away!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback