Rewind. Full Stop. Play.

Dags att tänka om och tänka rätt.
Ibland har jag fel, och då får jag börja om.
Hellre nu än sen dessutom.
Precis som det ska vara.
(Även fast det grämer mig - och lär gräma mig ett bra tag)

En vecka drygt till Påsk.
Välbehövliga fyra sovmorgnar på rad.
En påskhelg utan körsångspåskplikt.
Utan bara tid för att göra det jag vill..
..vilket lär bli sömn, sömn och mer sömn.

Kvällens körövning var mest någonslags.. som han sa, Maestro, en övning för öronen.
Lyssna in vår acappella-klang igen. Lyssna.
För trots att det är stenkul att sjunga med stor orkester försvinner en del av körkänslan.
När vi avslutade så kändes det riktigt bra i det lilla formatet.
Dock väcker "Gud är mysterium" ovälkomna känslor från Italien till liv igen.
Sen fick vi mängder av fin beröm också för Mendelssohn. En av kvinnorna i kören som pga dålig hals inte kunde vara med och sjunga tyckte det var enormt häftigt (sen tyckte hon jag såg proffsig ut som sjöng nästan allt "utantill". Vilket bara innebär att jag är bra på att fejka "utantillsjungning" när jag läser noter som en besatt).

I övrigt gör yoga ont när man är ofokuserad.
Det är lätt hänt att man sträcker sig.
Men det blir nog ett pass imorgon ändå.
Var nästan en månad sen jag körde mer än 2 pass på en vecka.
Skärpning!

Din blick som följer mig,
den ger mig styrka
Ge mig ro att vila i din tro,
och växa i dina ögon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback