Att neka sig själv ett nöje

Idag sitter jag här med en längtan, ett driv, en vilja i kroppen.
Som jag måste säga nej till.
Idag är vilodag.
Förståndet måste få råda.
Men bara vetskapen får det att rycka i hela kroppen.
Det jag vill, måste jag driva bort, i alla fall idag.

Jag har kommit till den punkt då jag (precis som alla gånger tidigare), vill backa undan, inte se, förneka. Undvika. Men ska försöka stå emot och njuta istället. För det är nyttigt. Ett intresse är nyttigt. Det gör gott, ger glädje.  Öppna upp lite och kanske visa intresset. Ta steget.

F.ö är brandlarmet på verket outhärdligt. Det tjöt i huvet i för många timmar efteråt.
Men branddörrarna fungerar, och det är bra.

F.ö2 Det första målet är uppnått... nu 5 kvar (till att börja med)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback