What not to do

Vissa saker ska man bara inte göra.
Som exempel

Man ska inte efter 1½ veckas förkylning och ingen träning först träna ett pass (detta var i går), äta en banan och en energybar och fyra kakor samt två flaskor vatten till middag efter heldag på jobbet. Efter träningen dessutom lång körövning i  rum utan syre (därav kakorna). Hem och sova.
Äta lite frukost, dricka ett halvt glas vatten. Jobba, dricka tre koppar thé, ett glas vatten, äta en satsumas, få huvudvärk, och sedan tro att man fixar ett brädpass på det. Det gör man inte. Jag har testat.

Träningen igår gick bra. Och trots 1½ veckas vila var det inte motigt att gå dit. Jag kanske blivit beroende till slut?
Snabbdusch och iväg till körövning. Mendelssohn. Undrar hur många katter som fick sätta livet till under övningen. Det lät förskräckligt. Ungefär som när man kliver på katter. Usch. Men det blir nog bra i mars. Även där märktes förkylningsresterna av.. ingen uthållighet alls, och snabbt sliten blev rösten också.  Men goda kakor till fikat, tack och lov.

Idag har det mest varit rörigt på jobbet. Då jag håller på och lär mig en ny undersökning, samtidigt som jag jobbar i den gamla blir det lätt lite schizofrent. Möten och trasiga applikationer och nya granskningskontroller som är felräknade (kom vi på sådär halv fem). Det var en sån där dag då jag glömde bort att dricka min dagliga vattenflasksranson. Dåligt, och lunchvattnet räknas knappt. Eftermiddagsbananen ligger fortfarande på mitt kontor... Och med en begynnande huvudvärk traskade vi således iväg till F&S och brädan. Första halvtimmen gick bra. Sen mot slutet och de sista låtarna.. då blev det snurrigt. Så snurrigt så jag blev tvungen att ge mig. Har väl aldrig hänt förut. Med lite extra vila och K's vattenflaska gick det slutföra nedvarvning och avslappning. Kexchoklad och banan på cykeln hem. Usch.

Känsla: Kasserad konditionskass kossa.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag ser att du kämpar på med dina träningspass och ger järnet, men när jag läser det du skrivit så ser det ut som att du inte äter ordentlig frukost, lunch eller middag... inte konstigt världen snurrar...stress kan ju tyvärr fucka up det mesta av planeringen man gjort, men det jag hoppas du har bättre matdagar och träningspass nu i kommande vecka!

2008-10-05 @ 17:46:03
Postat av: Gudrun

Ja, du måste äta ordentligt. Skriv in det i dina dagliga planeringar!

2008-10-06 @ 11:22:56
Postat av: Pionhed

Konditionskassa kossor? Kan knappast kallas kanonsnabbt koncept!



Förövrigt, grymt imponerad av ditt flit, slit och inställning! Inspirerande!



Keep up the good work! / P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback