Smärta är bara en högre form av njutning

Jag har för stora byxor. Det vet ni. Det vet jag också, innerst inne på någon undermedveten nivå. För det medvetna jag har nog inte riktigt kläm på att jag krymper. Ännu.

Men hursom.
För stora byxor, riktigt för stora byxor (skulle nog rymma en liten Ida i dom också, samtidigt som mig). Men eftersom det var dag innan tvättstugedags så var valmöjligheterna små.

Bäst att börja från början.
Jag fick nya tapeter i slutet av februari, har inte riktigt fått upp allt som jag vill än. Och då speciellt inte gardinstångsfästena då min lilla skruvmejsel (perfekt storlek för att skruva i datorn) inte riktigt mäktade med. I lördags morse vaknade jag halv sju av att solen tittade på mig (ja, jag har alltså varit utan gardiner i sovrummet en månad ungefär). Det störde mig. Ofantligt. Så den dagens mission var en liten tur till Classe Ohlsson och skruvmejselinförskaffande.

Sagt och gjort, mina för stora byxor och jag (vem som styr den relationen är något ovisst) cyklade iväg mot staden.
I korsningen Trädgårdsgatan/Rudbecksgatan fastnar det ena jävliga byxbenet i pedalen på cykeln! Snurrar sig sådär fyra varv vilket kilar fast foten. MITT PÅ DET SATANS ÖVERGÅNGSSTÄLLET! så där stod jag. Och slet. och satt fast. Och satt fast.  Att skosnören fastnar i pedalerna har väl alla varit med om. Men ett BYXBEN? Där stod jag.. till slut blev jag lite väl irriterad och rev sönder byxbenet. Efter sådär 15 minuter var jag lös. Byxbenet fladdrandes, sönderslitet. Irriterad, frustrerad, och förbannad gjorde jag mina ärenden och återvände så hem.

Gardinerna hängdes upp. Lite stel kände jag mig allt, men inte så farligt ändå.

Men så i går morse när jag skulle iväg och göra min påskplikt som körsångare. Åbäkandet för att få loss foten/byxbenet från cykeln hade resulterat i:
* Sträckning vänster ljumske.
* Sträckning höger vad, baklår, rumphalva, axel och nacke.
Men lite smärta har väl ingen dött av?

Sjungandet gick bra. Gjorde ett  hjälpande besök i alten då de var få. Roligt var det. Men jag gillar inte när han kommer för nära. Avstånd är bra. Mycket bra. Inte nära.  Ska bli intressant med Italien. Ska se om jag får mig ett Pie Jesu. Kanske. Måste fråga.

Kommentarer
Postat av: Matilda

när du säger det så inser jag just att just fasiken. jag skulle ju tagit med en skruvmejsel nån gång. ajdå.

2008-03-25 @ 10:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback