Post festum

Lycka kan mätas i pengar.
I går beställdes en soffa (för många pengar - men fin),
idag införskaffades snygga inneträningsskor för höstens slit på F&S.
(För utan snygga träningsskor kan jag inte fixa årets andra delmål, tre kilo till innan oktober, och fem ytterligare innan nyår.  (inspirerad av J)) Målen är satta  och viljan är god, men godisjävulen är bra mycket starkare.  För tillfället är han sponsrad av det där verket där jag jobbar. 1½  vecka kvar. Sen blir det bättre.

Hittills i veckan:
Måndag - utskick av blanketter. Gick bra. Fast tryckeriet klantade sig och tog bort filerna så jag fick göra om. Suck. Uppladdning av nya filer - ingen behörighet. Det är ju så man kan bli gråhårig för mindre. Men i bland är IT-folket bra. Och snabba. Kändes som jag gjorde ingenting igår. Gjorde massor. Tiden gick apfort.
Tisdag (idag) - utskick av blanketter. Gick dåligt. Skickade fel filer till tryck. Ringa o be dem ta bort. Göra om. Suck. Utskick av påminnelser. Bråka med sql. Ringa M på hennes semester för förtydliganden. Till slut lyckades det ihopkopplade dokumentet göra som jag ville. Massmailande av 2500 mail. Bråk med sql. Tid, tid, tid. Till slut klart. Sen var dagen slut. Inklusive plusminuter.
Imorgon kommer förhoppningsvis C, hennes barn är sjuka. 3 dagar efter sin semester kunde hon jobba innan det blev VAB. Då kanske jag slipper göra nästa mailutskick.
Men innerst är det rätt coolt att jag fixar saker o ting med värdelösa instruktioner (eller brist på instruktioner snarare), så lite glad blir man.

Kort o gott.
Lycka.

Till slut,

Post Festum
 Text: Olle Adolphson

Snart stiger solen, här vänder natten.
Tätt bakom taken har dagen dröjt.
Snart stiger vind över vita vatten.
Morgonen spelar på silverflöjt.

Än stiger dimma ur vattenspegeln
och driver hastigt i Strömmen ner,
än glittrar daggen på takens tegel.
Nu doftar sjö, doftar jord och träd.

Och ser du där, hur den första skutan
gör loss från kajen och glider ut.
Det bränner till i en fönsterruta.
Dagen är nära och natten slut.

Drick med mig, drick! Snart står solen redan
högt, och en ny dag sitt rop har höjt!
Drick ur ditt glas, låt oss sova sedan.
Morgonen spelar på silverflöjt.

Kommentarer
Postat av: Jessica Pi

Om jag är J som omnämns är jag jätteglad, och ja, är jag i Öret så är ju F&S helt klart ett bra och roligt alternativ!

2008-07-30 @ 15:55:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback