Post-semester, eller, Vart tog den vägen?

Ett försök att sammanfatta semestern?
Tja..
Ett par lugna dagar.
En vecka som trollungevakt.
Och "vakt" är helt klart rätta ordet.
Men de är charmiga, och rätt trevliga (när de inte spottar på varann)
Midsommar i regn, midsommarmiddag med lyckade tryfflar och choklad(kalori)-bombstårta.
Midsommarkväll med öppen ytterdörr utan myggbesök. Skönt.

Regn och 8 grader varmt i några dar. Trist.
Ko-klappning och plastläggande. Och visst, det blåste som f-n. Som alltid.
Umeåbesök, shopping och alldeles för många pengar fattigare.
Trollungarna hela helgen med försök att förklara livets gåtor för en femåring.. vi såg en dödfödd kalv, rätt färsk. Och då kom frågorna. En miljard ungefär. Varför då? Hur då? Var kossan ledsen? Ska vi äta den? (nej, man ska inte äta dödfödda kalvar) osv in absurdum. Men han blev inte rädd eller så, bara konfunderad.

Festivalbesök.
Skrämt lite folk.
Tomas Andersson Wij gjorde en finfin spelning. Även fast vi kanske var 150 som lyssnade. Han platsar bättre i små intima lokaler där man kan dricka rödvin och bara njuta.
Jill Johnson är alltid bra live. Alltid. Även om väl valda delar av publiken kanske inte skulle druckit den där sista ölen..
Kände mig gammal, förståndig, och.. som en storstadsbo.
Hemfärd i natten med solen bakom mig inte nedanför horisonten (0045). Sommarnätterna är bäst i Norr. Helt klart.

Sen var det bara dags o packa väskan och åka söderut igen. Till ett jobb där allt för mycket läggs på mina axlar - tack och lov att min arbetsbörda blev en fråga för enhetschefen, så nu är J inblandad också. Bara hon inte föder barn för tidigt... Känns bättre med mycket att göra när jag inte är ensam med ansvaret. Dålig personalplanering. Helt klart.

En annan avdelning på verket ska ha folk. Jag ska skriva en bra ansökan. Tror jag...

Och så har det gått en vecka drygt sen hemkomsten.
Vad hände?
Det var nyss juni och semestern långt framför.
Nu är det juli och snart är det augusti och höst...

Kommentarer
Postat av: Jessica Pi

Det där med jobb verkar vara nån sorts ketchupseffekt, helt klart. Klart du ska skriva en ansökan, sen tar du ställning!

2008-07-15 @ 11:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback