Jul, Jul, strålande julsemester!

Såå, då var väskan packad. Disken diskad. Blommorna vattnade och det börjar närma sig.
ÄNTLIGEN julsemester. Äntligen, äntligen, äntligen!

Det är så skönt med lite ledighet att orden inte riktigt finner sig.
Sista veckan här har varit lite.. tja, fulltecknad. Förutom bamseförkylningen så har det inte direkt funnits tid till något.
Körens julfest i onsdags var fin. Snacka Paradvåning. Komplett med kökingång och serveringsgång. Hur häftigt som helst. Var inte bara jag som blev helt paff. Skönt med lite prat med körvännerna. Skönsång från Maestro (finfin varm baryton), och vacker sång från Rosen. God mat och ännu mer prat. Övning inför jul & nyår. Jag är inte med. Tack och lov. För någon sångröst lär jag inte ha då heller.
Torsdagen var liiite, liite seg. Men jobbets julfest blev bra! Jag toastade och fick beröm för att jag var tydlig och rak. (och hes, men det fick jag inget beröm för). Dans med resten av verket efteråt. Ögongodismannen (om ni minns) är fortfarande bland de snyggaste, praktexemplaren av arten "man" jag känner till. Men ja. Hem med sista bussen och några timmars sömn inför dagens vedermödor. Vi hade dock en rätt bra förmiddag med saker som ramlade på plats, och saker som ramlade ur plats. Rynkade pannor och frågetecken. Sen godisbuffé till 2-fikat där vi i julfestkommittén fick välförtjänt tack från Avdelningschefen. Och ingen tidig hemgång blev det heller. Blev faktiskt plus på flexen även idag. Dryga nio timmar blev det till slut på tre veckor.  Och nya fina id-/passerkortet har jag fått också. Ser inte klok ut. Men det gör iofs ingen.

Näpp, nu sova så jag inte missar bussen till tåget till Sthlm och efterlängtad fika med E innan expressen till flyget till norr.

God Jul och Gott Nytt alla fina människor där ute!

Kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback