Jag gillar beröm!

Kvällen avrundas till tonerna av Peter Jöbacks julskiva (ja, jag gillar den, men inte honom så värst), och känslan av att jag faktiskt kan, att jag är bra på att sjunga.
Beröm sitter fint. Otroligt fint. Speciellt när det kommer från min maestro som, trots allt, är en viktig person för mig. Han gillade helt enkelt hur det lät när jag sjöng "Hear my prayer" för/med honom efter körövningen idag.
Tog oss bara två månader från första försöket tills det faktiskt blev av.
Han kallade mig för en lyrisk sopran. Vilket nog är bra. För särskilt dramatisk är jag inte.
Men ja, me like. Så det blir en vända solo på den till våren.
En härlig utmaning till mig!

Tränade igår. Roligt men smärtsamt.
45 min massage idag. Massörskan gick in på djupet på vissa smärtpunkter jag har i nacke/axlar. Och nu gör det helt enkelt jävligt ont på den vänstra sidan. Hon fick även känna på min onda vad, och konstaterar att jag förmodligen har en sträckning i den djupa vadmuskeln. Ont gör det oavsett. Så ingen träning imorgon - utan kanske först på lördag.

Och, och, ÖBO har lagat de trasiga plattorna på min spis! Så nu är de inte en elektrisk eldfara längre!

Och, och, i går eftermiddag hade jag alla behörigheter jag behöver på jobbet även på mitt nya id. Tog bara två arbetsdar. Och då fick jag rodda ihop det mesta själv. Har flyttat kontor också. Blir nog bra i det nya, större, rummet.

Så, bara 2½ vecka kvar till julsemester. Ska jobba ihop 12,5 timme flex innan dess, lär ju gå sådär. På tre dar har jag lyckats med typ 1. Borde bli 1 i morgon med.. och gärna på fredag med.

Hemlängtan.
Till norr.
Till koklappning och snö och trollungar och föräldrar och vila och släkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback