Bara spex, bara spex, bara massor utav spex!

Spex.
Interaktiv musikalliknande improvisativ teater.
Kul.

Vi hade ett bra styrelsemöte igår. I stort sett alla mina farhågor försvann på ett kick - det ska nog gå bra det här ändå, även fast jag inte trodde det från början. Det känns jätteskönt, vi är ett bra gäng - skarpa hjärnor och ganska så mycket självdistans och humor, the essentials of harmoniska styrelsestunder.

Officiellt valda är vi nu också, jag och Linda. Känns bra. Men lite stressande då ingenting kan göras förrän manus är klart. Manus är inte klart. (Vilket jag kunde talat om redan i april att det inte skulle vara innan upptaktshelgen, jobbigt när man får rätt i frågor man helst vill bli överbevisad i) Och eftersom manus inte är klart, kan scenograf och regi inte bestämma sig för hur saker och ting ska vara, vilket leder till att vi i kostym inte kan börja jobba. Svårt att få den härliga energin att hänga kvar genom veckor av väntan. Så är det iofs för alla grupper,  men eftersom lokalflytt  (äntligen!) ligger på tidsplanen, och detta kommer ta tid från kreativt arbete, så blir själva kostymskapandet (dekor/låttext osv) försenat. Men eftersom jag är på sjukt bra humör idag så känns det ändå inte helt hopplöst att fixa 20 kostymer på 3 månader inkl. julledighet. Utmanande och roligt är snarare orden för det. Ska så sjukt roligt.

Alfakassan är däremot inte så roliga. 4 (fyra!!) veckors handläggningstid. Say no more.
Jobbet jag var på intervju för den 22/8 har nu först meddelat att jag inte fick tjänsten (tillträde 1/9) - dåligt.
Cellprov.
Köpte inte skorna jag ville ha - duktigt!

Men ändå, glad och lycklig. Nöjd.
Snart tagit mig igenom 615 sidor brittisk deckare.. för många ord. Hade räckt med hälften.
Tillfreds.
Och imorgon är det kör igen :)
Och, och..  höst på riktigt där ute! Lite höststorm på gång nånstans?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback