Rör inte vid mig!

Allt är frid och fröjd.
Lugnt och skönt, känns bara bra.
Jordnära.
Kontrollen är min.
Så rör inte vid mig!
Återgå till det som var innan.
När fysisk kontakt inte fanns.
Det kändes tryggare.

Tänk om man bara kunde, likt gamla kläder, stoppa ner oönskade känslor i en påse, försluta den tätt, och så var de borta. Så enkelt det vore. Ändå, fast det känns oönskat, så känns det så sjukt bra. Som den där luddiga favorittröjan. Kan inte beskriva det mer än.. den där hetsiga, brännande, lock-and-load-känslan är utbytt till något inte lika farligt, men ack så otryggt, jag vill rygga undan när det blir på tu man hand. Jag vill undvika ögonkontakt så länge det bara går. Och jag vill absolut inte bli rörd vid.
(men ändå finns den där, den märkliga svartsjukan..)

Nej, egentligen vet jag inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback