Sommaravslut

Såå..
En dag hos statistiknördarna gjord. Det var förvirrande, roligt, tankekrävande och faktiskt, om jag hinner känna efter, faktiskt rätt intressant. Höll på att glömma eftermiddagskaffet för att jag tänkte för mycket. Och då har jag inte ens börjat påminna/ställa frågor än. Passerkort och ID-kort. Sifferkod för att ta sig in i lokalerna. Sjuuukt många människor. Många nya intryck.

På eftermiddagen ringde Euprojektbidragstjosan och ville ha mig. De också. I'm on a working roll, livet leker, och självkänslan stärks vid varje telefonsamtal.

Ikväll grillfest med kören, det sista inför sommaren. Sommaravslut. Inte ens i år lyckades vi få bra väder för körens nu traditionella Grillfest. Tack och lov att vi kunde sitta inomhus. Hade börjat regna rätt kraftigt innan det blev dags att åka hem - med tankar om Be-bop, och rödvin innanför skjortan. Mer be-bop/barbershop åt folket. En liten trio är på gång... ain't he sweet..

Sommaravslut 2: Mannen.
Taktiken "avoid" fungerade. Att inte utsätta mig för möjligheten att få den brännande blicken på mig gjorde kvällen mycket lugnare. (Även om en viss fattig känsla gjorde sig gällande - däremot så låg blicken på mig innan jag gjorde slag i saken och satte mig i annat rum). Att hålla sig "Ur vägen" kanske verkar märkligt, men det funkade bra (även om jag nog innerst velat prata mer, då man får ärlig uppskattning). Hela veckan sen den förjävliga känslan i torsdags (tack Y för kladdkakan och pratet!), har det gått bra, jag har inte velat tänka, och då har jag inte gjort det.. sen dök det upp igårkväll när V ställde en fullt logisk fråga. Störd själsfrid. Nu blir det nog ro i själen fram till i höst. Förhoppningsvis finns det inte kvar då.

Sommarhalvavslut 3: Spexet
På lördag är det Oscarsgala!!
Meteorologerna lovar gött väder... kostymen är inte halvklar, och det lär väl bli morgonkvällens uppdrag.
Nu blir det sova säng och drömma goda drömmar...

Kommentarer
Postat av: Nita

Tackar! Grattis själv till jobb! Ibland flyter det på!

2007-06-01 @ 18:04:32
Postat av: Vicky

Igår trillade det in papper från Skatteverket, så uppenbarligen blev det mesta rätt som vi gjorde :-) Kanske vi får dejta i nästa vecka och ta en titt på fakturaskick och bokföring och sån't?
Hur går det på el jobbo?

Postat av: Ylva

Hello, har du trillat helt av pinn och slutat skriva, eller?!? =)

2007-06-11 @ 16:13:38
URL: http://helalivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback