Ilsken katt & sällsynta andningshål

Jag identifierar mig en del med djur.
Där särskilt katter och kråkor. Det med kråkan är mest ja.. "jag är det fina i kråksången", eller något, ibland låter man som en kråka.
Igår kväll kände jag mig som en ilsken katt. Jag ville fräsa, skjuta rygg, resa ragg, morra. Men inte så mycket att faktiskt slå någon. Även om ilskan var direkt riktad mot individer. Jag vet inte riktigt hur det började, men det goda humöret försvann rätt hastigt.  (iofs så vet jag ju, men vill inte skriva det i text - det blir så utpekande).  Ilskan  höll i sig ända in på natten..

Andningshålet kören var som vanligt. Riktigt roligt. Äntligen något att sätta tänderna i. Rätt kluriga toner, men det blir nog snyggt lagom till i höst. Vi blev även förevisade den nybyggda orgeln, eller ja, den är inte klar än, men stommen är på plats och den blir stoooor. 6 meter hög. och sådär 2 meter bred. och kanske 1 djup. Säger bara en sak, män och deras leksaker. Körledaren verkligen strålade av glädje över sin nya leksak (2,5miljon kostar den), som inte kan användas förrän juli kanske.

Några små ljusglimtar i mörkret var det dock ändå. Ett leende här, och en blick där, en indirekt komplimang.

I helgen blir det ett stort andningshål. Kördag i E-tuna, SMASK med vännerna. 
Då kanske jag ska orka till nästa andningshål.

(På måndag blir det jobbintervju, inte drömjobbet, men dock ett annat, och på fredag blir det intervju i Vaxholm. Ska man ta båten kanske? Idag blir en bättre dag!)

Kommentarer
Postat av: Vickisen

Två intervjuer på en vecka! Nice going!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback