Förväntan. To-do.

Post-SM-dag 2.
Väckt av telefonen. Jag hatar verkligen det. Men idag var det en potentiell arbetsgivare som ringde, så det fick väl gå. Får se vad som händer med det där. Enbart sommarvikariat, men bättre än ingenting.

På dagens To-do:

* Städning av skrivbord + andra belamrade ytor. Har hittat ner till bordsytorna nu. Satan i gatan vad mycket med papper man kan samla på sig. Och hälften är semiviktiga och bör sparas.. borde ta tag i "sätta papper i pärm"-fasen snart.
* Fixa klart min nomineringslista till spexets Oscarsgala. Svårt i år. Är så många som är värda så mycket beröm. Svårt att få ner alla irrationella tankar i ett par få rader som motivering. Fundera på hur oscarskostymen bör se ut.
* Sortera upp kvittobergen från diverse spexare, donat med deras utlägg, så nu ska iaf det vara klart. Nu är det bara resten kvar.. (s u c k - den låga likviditeten kommer bli ett problem..), sortera, bokföra, prognosa lite. Skriva ny skuldlista. Fundera/räkna på antal aulatimmar vi behöver/behövt. Borde kolla upp när vi får biljettintäkterna från biljettbutiken också.
* Räkna handkassan.
* Söka jobb.



Efter akutinkallning av kören till begravningssjungande imorgon är känslan förvirrad. Förväntan och hopp blandas med hopplöshet och resignation. Tänk om jag kunde vara lite mer bestämd i det jag vill. Sticka ut hakan och se vad som händer. Måste våga för att eventuellt kunna vinna.  Om bara det som förvirrar mig kunde försvinna, så lusten att vända sig åt andra hållet kunde bli starkare. Varför är alltid det förbjudna mer lockande än det som faktiskt skulle kunna vara..

Dagens egokick. -3 sen jul.

Kommentarer
Postat av: Vicky

Tack förresten för blommorna! De står i köket och luktar godis i detta nu! :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback