Vilken helg!

Hur ska man nu sammanfatta helgens begivenheter? Kanske bäst att ta saker o ting i rätt ordning, så jag minns dem :)

Torsdag:
Efter det att förra inlägget skrevs, blev det färdigstädning, mathandling och sedan iväg till biljettförsäljningen. Väl där ringer Proffice och erbjuder mig att börja jobba som konsult hos dem. Bara en liten månad, men visst fanken kan jag göra det! Torsdagen blev all-in-all ganska bra. Kändes som att inget kunde gå fel. Kom hem rätt tidigt också, eller ja.. rätt lagom i tid.

Fredag:
Möte på Proffice med konsultchef Carin och min nya samåkningskompis Johanna. Vi är nämligen två som ska börja på måndag, med ett oerhört monotomt manuellt arbete - men hey, allt är bättre än a-kassa - och företaget ligger i Hallsberg. Mycket trevligt möte, som avslutades med en lika trevlig fika med Johanna på stan. (Som iofs avbröts ett antal gånger av "pre-premiär-samtal".
Förkylningen värre än någonsin.
Tillbaka till Campus och inhämtning av biljettkassa (som tack vare Gudrun kunde lämnas ut i tid!), och avlämning av diverse inhandlade dekorpryttlar.
Gör en del av To-do-listan i kostym och lämnar resten åt min mycket kompetenta grupp för att hinna hem åtminstone någon liten stund före invasionen av släktingar. Fick väl kanske en 20 minuters marginal. Phew.
Genrep och ganska stor förvirring. Men den halva jag såg - snyggt (även om Churchillklädombytet drog ut lite på tiden.. hängslen är ett otyg). Skönt med en tidig hemgång från aulan. Ännu skönare att komma isäng före midnatt.
Så mycket sömn blev det dock inte. Min hosta är förrückt.

Lördag:
Jonathan vaknade vid halv sju. Då var den friden förstörd. Bara att stiga upp och bli representabel igen. Lill-killen Tim är också förkyld, så tack o lov var det inte bara jag som hostade och snorade. 
Spenderade en timme (!!!) i telefon för att försöka få tag på hostmedicin på recept. Men nejdå, Jourvårdcentralen svarade inte i telefon över huvudtaget, men fick tillslut tag på sjukvårdsupplysningen. Där de helt enkelt, och kallt, konstaterar att man inte får läkartid för hosta/förkylning om man inte hostat i minst 3 veckor eller haft hög feber i minst 4 dygn. Men får dock tips om de receptfria läkemedel som sägs hjälpa mot hosta. 
Brorsan och Jonathan blev snabbt ivägskickade på badhuset, medan vi kvinnor och Lill-killen åkte till Marieberg och IKEA. Mest för mitt apoteksbesök och för att Pernilla ville på IKEA. Mycket trevlig stund - trots helt sjuk hosta. Gå, andas och prata blev åtminstone en sak för mycket för mina stackars luftrör. 

Väl tillbaka i tid för att hinna laga mat (mamma that is. Jag satt på en stol och hostade och kraxade och försökte svälja flytande hostsaft. Fy sjutton så äckligt!!), och ta det lugnt innan det blev dags att ge sig iväg för Premiär!

Premiär:
Stämningen i aulan när jag dök upp var väl som förväntat. Mina kostymslavar Gudrun och Ida hade stenkoll på kostymeriet, foajéfolket hade koll, och mingelmänniskorna fick den hjälp de behövde. Lite darrigt bland skådis kanske.. men det är ju även det normalt. Kändes dock väldigt märkligt att inte vara på plats timvis i förväg på en premiär.. är första året (av fem) som jag inte varit tvungen att vara på plats tidigt för smink, eller för att sminka. Tom Suss tyckte det var märkligt att jag inte var där.. 
Under goriallan sa Per en klok sak om skådis utveckling under aulaveckan: "I torsdags var ni bra på riktigt, igår var ni riktigt bra, idag är det på riktigt" och så sant det var! Energin var på topp, magin flödade och vilken föreställning vi bjöd på! Härlig stämning bakom scenen, lagom småstressigt och underbart underbart! 
(F.ö kan kombinationen två sorters hostmedicin, alvedon och ipren rekomenderas om man vill njuta extra mycket av adrenalinruschen)

Till pausen försökte jag hitta igen bror & svägerska, men fann en rektor som snabbt slussades till punschminglet..  Bar dekor - fast jag inte skulle. Min handled är verkligen kass.
Andra akt, jodå, den rockade lika bra som första. Tredjeaktsbytet - lite kaotiskt, men det gick.
Och sen var det slut.
Applådtack och blommor och stora famnen - sen iväg hem för dusch, barnläggning och ombyte till festen!

Festen var bra, sittningen lagom lång och både brorsan och Pernilla verkade trivas och ha roligt. Mycket tack vare Per kan jag nog säga. Tack KM för den bordsplaceringen!!!
Lagom många gyckel, allt var lagom. Perfekt. Men lagom.. skönt att komma hem tidigt för att hinna sova ikapp lite, och förhoppningsvis bli friskare.

Söndag:
Brorsan & co. for redan vid halv nio (en halvtimme försenade), så redan vid 7 var jag vaken. Något friskare faktiskt, mindre hosta nu, men desto mer snuva. Men hellre snuva än hosta när man ska göra gott intryck imorgon.
IMORGON! Jag ska börja jobba - härligt! (och ringa a-kassan, AF und so weiter)

Kärlek i stora doser!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback