Röda stövlar (och var f-n är min bh?)

Iförd mina nya fina röda stövlar (me like - alot) och träningsbyxor, väntandes på tvättstugan.
Stövlarna är helt klart ett bra köp, man ska spendera pengar när man får dom, annars så kanske de tar slut innan man hunnit spendera dom.

Kören, åh, kören.
Sjukt roligt igår - trots helt obegripbar trötthet. Kommentaren "vem är du?" från körledaren kändes helt klart.. ehm... ja, jag har varit borta länge, men inte sååå länge. Faktiskt. Nu tycker de att jag ska följa med till Italien (våren 2008) även om jag inte bor kvar i Örebro då. Känns bra. Känns tryggt att de vill ha med mig.. en annan sak som känns trygg är en stabil bas. En djup, stabil bas. Hade en uttänkt bloggtanke om just detta igår. Men den försvann någonstans bland fakturorna idag.

Jobbet ja.. vi tog oss dit i morse trots snömodd och otäck omkörning på motorvägen.. J blev riktigt rädd. Vi har fått både kritik och beröm i veckan. Direkt kritik och beröm i tredje hand. Men det känns bra. Kritiken kanske inte var rättfärdigad, men ändå. Berömmet var dock väl befogat och kändes precis där det ska kännas - i jobbmoralen. Jag är inte så dålig på det där att jobba ändå! Lojaliteten mot Proffice att göra ett bra arbete lyser igenom.. (då vi inte tar raster, eller lökar på allt för mycket), sen känns det ändå skönt att det kanske inte blir någon fortsättning efter måndag. Vi vet inte.. vi har jobbat på bättre än beräknat så avdelningen är ikapp, och vi behövs (förmodligen) inte längre. Men kontrakt fram till påsk har vi ändå.

Oh.. tvättstugedags!



Så, mängder av rena, men våta, kläder.

Ska jag säga något om spexets sluttjut och resa in i det oglömda landet? så mycket om det har sagts redan i andras bloggar.. men jag har ett ord jag vill skriva, och det är Gemenskap. Är det något som Churchill har varit, och kommer att fortsätta vara i sin eftergångare G3, så är det Gemenskap.   Vi har byggt något det här året som, trots svikande publik, kommer vara en grogrund för framtida succéer! (Hoppas jag - vem vet var jag är nästa år....) För spexet är, trots allt, ingenting utan sina trogna medlemmar. En succé är inte ens förtjänst utan allas. Helheten är större än summan av delarna.

Val och kval var det också ja.
Kval har jag inga längre, då jag helt sonika bestämt mig för att leva vidare och se om det händer något. Det är ju inget att fundera över, eller hur? Varför vara förvirrad innan jag står inför en valsituation? Det är ju bara dumt, och är det något jag inte är, så är det dum.

(Parantesen i rubriken syftar till en bh som jag helt enkelt inte hittar, och hur E reagerade en gång för många år sen, då vi supit till lite för hårt i Sthlm, jag hamnat hos halvbekant pojke och E supit bort BHn i "the kingdom of sofas". Den konversationen på centralen hade jag gärna haft nedskriven. Tack och lov att den delen av mitt liv är över.)

Kommentarer
Postat av: Tommy

Haha, ja det blev lite knasigt där.. Skulle skriva bLyertspenna såklart, men stavade fel, och sen var det försent... men vafan.. det får gå :)
Ha det gott!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback