It feels divine

Jag lever, fortfarande, jag lovar!
Har bara så lite lust med datorer och sånt när jag kommer hem från jobbet. 
Sen är det svårt att skriva när jag mår bra. När livet är lyckligt.

Som sist då, sen sist.

 * Jobblunch på Svampen med hela enheten på verket. Sämsta kycklingen ever. Hade konsistens av överkokt torsk.
* Bekräftelse för 2 veckor till på verket. Nästan hela juli med jobb. Skönt.

I min almenacka står det "blogga om glädjande känslor".
Undrar vad jag menade med det?  Ska nog skriva längre tankar än så när jag kommer på nåt.

Stillestånd i hjärnkontoret. Har nog inte varit mer saker värda att ta upp.
Jag trivs med att jobba hela dagar. Använda hjärnan, övertalningstekniker, känna mig nyttig.
Nej, E, jag ska inte bli arbetsnarkoman.

Ja!
* Räkbåt med Y & E i torsdags. Även fast jag inte gillar räkor. Men sällskapet. Och det var trevligt, trots otroligt högljudda (stavas det så?) fotbollsspelare och kick-off/on:ande människor. Räkbåten rekomenderas. 3 timmar på en liten båt på Svartån/Hjälmaren, räkfrossa, jag menar RÄKFROSSA. Så räkfrossigt så jag på midsommarafton firade med nyponsoppa, thé och en liten touch av illamående.

Och som avslutning tar vi den gamla slagdängan Show me heaven.
Strofen "I'm not denying , I'm frigthened as much as you. Though I'm barely touching you, I've shivers down my spine, and it feels divine." kan sammanfatta min vår.

Enjoy.

There you go, flashing fever from your eyes.
Hey babe, come over here and shut them tight.
I'm not denying we're flying above it all.
Hold my hand, don't let me fall.
You've such amazing grace,
I've never felt this way.

Oh, show me heaven, cover me,
leave me breathless,
oh, show me heaven please.

Here I go, I'm shaking just like a breeze.
Hey babe, I need your head to steady me.
I'm not denying I'm frightened as much as you.
Though I'm barely touching you,
I've shivers down my spine,
and it feels divine.

Oh, show me heaven, cover me,
leave me breathless,
oh, show me heaven please.

If you know what it's like
to dream a dream,
baby hold me tight and let this be.
Oh..

Show me heaven..

(J.Rifkin/E.Rackin/M.McKee)




Vad kommer sommarens soundtrack att bli?

Kommentarer
Postat av: Vicky

Åh vad roligt! Är det på SCB da house eller är det hos någon annan? Håller givetvis tummen!
Jag fick ihop min preldek och hoppas att den hamnat rätt nu, faxade iväg den och har inte fått någon bekräftelse på att det är ordnat än, men jag hoppas det kommer! Har ju lite tid kvar trots allt.

Postat av: suzy

wow!!! intervju för tills vidare-anställning!! va roligt!! kuligt....och andra likanande uttryck!! *kramar om* du sa inget idag när vi sprang ihop....lycka till!!!!!

2007-06-27 @ 22:28:55
URL: http://konungadotter.blogg.se
Postat av: Frida

Hej Mariah.
Nu bloggar även jag :)

2007-06-29 @ 23:21:54
URL: http://fridaymoonwalker.blogg.se
Postat av: Vicky

När är det tajm?

2007-07-02 @ 13:39:34
URL: http://victorioucity.webblogg.se/
Postat av: Malin

Kuriosa: Maria McKee (stavas det så..?) sjöng INTE Sow me heaven på Peace and Love. Och det hon sjöng var tydligen också dåligt. De ynka 40 pers som väntat på enda hiten väntade för gäves. Lite humor...

2007-07-02 @ 19:06:14
URL: http://attvilja.blogg.se
Postat av: Vicky

Åh, då håller jag intervjutummen härborta! Hoppas det går strålande!
Kram!

2007-07-03 @ 15:47:15
URL: http://victorioucity.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback