Äntligen sommar!

Så, i punktform, sen senast, så ingen får för sig att statistiknördarna kidnappat mig och gömt mig i nåt av de otaliga trapphusen..

* Spexets Oscarsgala. Värdiga vinnare. Varmt. Och så ful har jag nog sällan känt mig, inte ens som troll kände jag mig så ful.. (sen har jag svårt o förstå varför en del människor bråkar på ett sånt olustigt sätt.. )
*
Promenaden hem på morgonkvisten var skön, en del människor känner man bara sig så hemma med.
* Söndagen.. tankarna på Längtans blå blomma försvann i något slags tidsbrist.

Sen blev det jobb.
Beröm från arbetskamraterna "Du verkar ju förstå det här" och en del utökad förvirring. Hur svårt kan det vara och fylla i en blankett? Räkna timmar*folk*pengar?

* Överlämning och diskussionsforum. På en gräsmatta. Störtskönt. Och därmed var sommaren här på allvar. Och avsluten börjar kännas rätt. Blir nog bra det där. Känslan av att inte ta ansvar nästa år är fruktansvärt skön.. och med rätt personer på rätt platser, så kommer nog känslan bestå. Sen hade jag tänkt ha roligt. Enbart. (sen har jag svårt o förstå på vilket sätt en del människor använder sig av enkäter. Vad det ger.. vad det inte ger.. och varför?)

Jobb igen.
Och varmt. Varmt.. men svalt och skönt på kontoret med fönstret öppet.
Långa ljusa kvällar med öppen balkongdörr. Trötthet, man blir rätt trött av jobb, även om jag inte kan ta med mig jobbet hem, och inte funderar särskilt mycket på det heller. Vi skyller det på värmen.

* Associationsbana.
Svettiga ben.
Språkresan.
Discot.
Den golfspelande värmlänningen.
(som jag var småkär i från dag 1, och sa "nej" när han ville dansa tryckare).
Våra urläckra skånepågar
("skåne och norrland måste hålla ihop - så inte de andra tar över"). 
Tänk om jag varit som jag är nu, då.
Öl på stranden, trots att både öl och strand var förbjudet..
Lazerdome.
Svettiga ben.
Discot..
My GOD! det är 12 år sen... sheeesh

* Fredag. Sprang på Mannens fru på affären. Obehagskänslan, trots att hon är supertrevlig, satt bara i tills jag tagit mig hem. Skönt.
* Helg. Balkongen. 4 böcker. Lite solbränna. Världens längsta helg - på ett positivt sätt. Åska och regn på de bara fötterna (på balkongräcket). Sovmorgnar. Bra böcker är bland det bästa sällskap man kan ha, när dagarna innan varit överbefolkade. Bra böcker är dessutom det bästa på sommaren. Förrutom brittiska deckarserier på tv. Mer Lynley åt folket!

Och så var det jobb igen.
Idag fick jag höra att produktionsledaren ville ha mig kvar längre. Hon skulle kämpa med "näbbar och klor" för att få ha mig kvar. Sen handlar allt om statens pengar. Om verket har några pengar. För även om mitt lönekuvert är magert, så är det rätt dyrt att hyra in konsulter.

Äntligen.
Alla avslut är gjorda.
Nu börjar livet om igen.
Lagom till att det blev sommar, på riktigt.
Äntligen.

Sommartider Hej Hej Sommartider.. läppar mot läppar

Kommentarer
Postat av: suzy

hej tjejen....tänkte bara meddela att ja numera är en i gänget av bloggare =) finns på: http://konungadotter.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback