Stockholmsbesök

Dagen började fint med hostanfall.
Hann inte äta frukost..
Buss ner til centralen, hämta ut tågbiljetten, handla frukost. Sen åkte vi.
Tåget en aning försenat. Som vanligt.
Värmeslag i tåget. Var olidligt varmt och inte kunde de sänka värmen heller, då andra vagnar satt och frös.
Framme i Sthlm - rusch till SL-center och biljettköpning.
Ner i tunnelbanan, RÄTT tunnelbana faktiskt.. helt otroligt.
Tur, ingen väntetid där.. åka till Medis. Kliver upp ur tunnelbanan och går åt FEL håll. Gick väl några kvarter åt fel håll där på Folkungagatan (och minns de galna krogrundorna för flera år sen... cheeeses vad man höll på), innan jag vänder mig om och ser huset.. det stod ju faktiskt "Fatburen" på det. Smart.
Vänder och travar iväg åt RÄTT håll.. i motvind och snöslask. Kommer fram till Verket i tid.
Får sitta hos vakten iförd min fina gäst-bricka och vänta. Och vänta.
Avdelningschefen kommer och hämtar, virrvarr av dörrar och trapphus -- jättehus.
Mycket bra intervju, trevlig rekryterare och bra samtal. Tror jag gjorde ett bra intryck.
Sen, rusch iväg till tunnelbanan igen.. inser att jag missat första pendeln ut till (halvvägs till) Bromma. Nåja, försöka reda ut vilken annan pendel jag kan ta, utan att åka åt fel håll.
Hittar rätt pendel, åker åt RÄTT håll.
Kliver av och hittar RÄTT buss.
Åker buss. Snacka om deprimerande bostadsområde - pyttesmå friliggande villor.
Och där - Solvalla. Jaha..
Avstigning och total förvirring.. in på flygplatsområdet och till kontorsbyggnaden. Skabbigt.
Omotiverande intervju. Ung, oerfaren rekryterare, och VDn verkade knappt veta varför de skulle nyrekrytera. Gav inget bra intryck alls. Kändes bara så FEL.
Intervjun tog kanske 25 minuter. Med ungefär samma frågebatteri som tidigare under dan, men utan följdfrågor, eller djupgående frågor på de svar jag gav. Kändes som om jag skulle bli tvungen att driva min egen intervju, så ska det väl inte vara?
Sen iväg med buss till pendeln. In till centralen igen. Där är tåget hem igen försenat. Ovanligt.
Kontenta: En bra intervju - där jag kan tänka mig att tacka ja, om de frågar.
En dålig intervju - där jag hoppas att jag inte blir tillfrågad.

Lång dag, som kröntes med närvaro vid scenutbyggnaden. Det blir nog bra ändå..

Kommentarer
Postat av: Vicketorian

Åh - vore ju gott att kröna sluttjutet med ett jobb :-D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback