Julfest 1

Julfest 1 avklarad. 3 kvar. Innan den 18e.
Livet blir tufft när man är poppis.

Efter en vecka som inneburit både känsloupptäckter och -avstängningar, migrän, värktablettsdrogning, julfest, mer värktabletter och (inte så) oväntade upptäckter, är det rätt skönt att vara hemma och bara göra ingenting.  Helt galet trött. Sliten. Tärd.
Förvirrad.

Julfesten var bra. Bra drag i "tungan" innan förglöggen. God förglögg i en annan tunga där det var varmt, varmt och otroligt hög ljudvolym.  Bra bordsplacering. Kanonidé med, till puzzel förklädda, julkort som placeringslek. Bra bord satt jag vid också. Halvgott julbord. Skinkan smakade i stort sett ingenting. Potatisen var halvkall och laxen gudomlig. Paketrimstävling. Vårt bord vann.  Äcklig Ris à la malta. Hurr. Bra drag på dansgolvet till en början. A-K och jag svängde loss de lurviga rejält. Hångelmusik redan innan 2230 var däremot ett bakslag. Såååå tidigt. (och inte fick jag hångla heller så det var ju bara nederlag - jag är inte bitter! ;p ) Men musiken fick sig en liten uppåttjack innan det blev dags att släpa den trötta, post-migräniga kroppen hemåt.

Var lugnt och tyst, och segt på jobbet idag.  Alla som var på julfesten var helt enkelt lite lätt.. ehm.. ja postfest? Folk rörde sig saktare, pratade tystare.. skrattade mer tröttskratt. Och folk åt dessutom julbordsrester till lunch. Att de orkade.

Extremt postmigränig idag med. Värktabletter är bra när de tar.. vilket de inte gjorde förrän jag blandade.  Är sjukt däst i hela kroppen och huvet fungerar otroligt långsamt.

Nej,  upptäckten var.. ehm.. oväntad. Men inte så oväntad. Men förvirrande.. tankeväckande. Otroligt tankeväckande.
Svårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback