Update!

Så.
Efter löfte om lite uppdatering..

Var på intervju i Västerås igår. Till en tjänst, som blev två då fler än ett affärsområde går kort, som skulle passa mig perfekt. Arbetsuppgifterna är i praktiken det jag gjort för spexet i alla år, fast typ.. 10-100ggr större. Många pengar. Men det kändes riktigt bra, alla intervjupersonerna var trevliga och lättpratade. Och jag måste nog påstå att jag gjorde ett bra intryck, svarade ärligt och någotsånär sammanhållande, och tom "vederhäftigt".
Nu är det väntan och tumhållning för en 2a vända.  Roligt!!

Träningsvärken börjar ge med sig. Även om jympapasset igår kändes rätt rejält i låren. Men det är så härligt vederkvickande att det inte är kondisen som är problemet utan muskelstyrkan. Helpepp på det här med träning nu. Roligt som sjutton!

Körövning idag igen, roligare än sjutton!
Uppskattningen och ärligheten i berömen värmer.
Uttrycket "nog har du höga C alltid, nu pressade jag dig inte". (Han är inte klok!) vid stämprovsjungningen känns väldigt bra.. och visst, jag maskade lite (mycket enl. M), för att M skulle våga ta i.. för det var egentligen hennes provsjungning.  Och min också, kanske i något mindre betydelse..
Jag trivs så grymt bra. Och känner mig, inte så lite, stolt över att både ha K-Ms och körens förtroende, både när det gäller själva sjungandet, och i K-Ms fall, kanske även "öronmässigt", han litar på mina omdömen om andras röster, och vad vi klarar som enhet.  Där känner jag mig hemma på riktigt.

Registrering idag. Snabbt och smärtfritt. Var inte ens kö. Skönt. Ska bli kul att gå på introföreläsningen på måndag och få mer info. Nu vinglar jag lite i mörkret.  En del förstår inte varför jag vill läsa Skatterätt - det låter torrt, är säkert torrt, men kompetenshöjande och viktigt.

Om ett dygn har jag mindre än 2 timmar kvar som förtroendevald spexare.
There's a light at the end of the tunnel!



Kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback