Solo

Solen bländas.
Ja, som en del vet så har jag morgonsol och ganska skarpt österläge på min lägenhet. Men ungefär så här dags så börjar solen reflektera sig i fönsterna på huset mittemot och så, återigen skina in hos mig. Eller bara bländas. Otrevligt.

Trevligt är däremot allt annat.
Livet är gott nu. Jag är glad, tillfreds, lycklig, nöjd. Man ska inte fokusera på de negativa sakerna, för då förblir de så dominanta i vardagen. Bättre att njuta av de saker som faktiskt gör en lycklig för stunden.
Jag blir såå glad över att vänner mår bra och är lyckliga, jag mår så bra av att jag blir glad. Känns som jag vill studsa fram och bara stråla..  vår är härligt.

Körövningen i torsdags resulterade oförhappandes i två solon till lördagens konsert. Allt är Malins fel. Vi har en tant i kören som sjunger solo typ jämt, och gör det väl inte sådär hyperbra heller. Hon hör till de som borde slutat, eller bytt stämma (men det är väl för svårt... kärring). så Malin tyckte helt enkelt att jag skulle sola med. Och så blev det. Hon är lite för frispråkig ibland. Inte att jag inte tycker det ska bli roligt, det var lääääänge sen sist, men det är inte ens en vecka kvar, jag har hört styckena en gång, nynnat igenom en gång.. och det jag lär mig själv stämmer säkert inte sen när jag får höra det korrekta kompet för första gången på torsdag. Utmaningar sporrar! =)

Kärlek!

Kommentarer
Postat av: Gudrun

Jo tack, det är skönt när det blir som man vill. Men först kommer SpexSM och allt sånt. :-) Livet är bra just nu.

Postat av: Vicky

Jo, den åker vi och beställer på fredag när jag slutar lite tidigare. Så då blir det en tur till V-ås för blingbling-shopping! :-)

2007-04-18 @ 12:53:03
URL: http://victorioucity.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback