Rapport från norr, del 2

Sen sist, i punktform..

* Ingen bebis än (nu när jag är här blir det väl ingen förrän lucia...)
* Blåmärken på ryggen sen besök på badhuset med Jonathan. Tydligen är fastrar godkända som vattenleksaker...
* Geggamojjan har frusit, inatt först. Men idag har det vart runt minusstrecket hela dan, så förhoppningsvis blir nederbörden denna vecka i snöform.
* Mor&fars bil skickar konstiga meddelanden via färddatorn som man måste ta itu med. Tack för Statoil och snälla verkstadsgubbar som vet vad man letar efter när man knappt vet det själv.
* Jul/Nyårsklänning införskaffad.
* Pratat med snäll tant på AF.
* Vart på bio (Djävulen bär Prada) med svägerskan. Helt ok faktiskt. Trodde den skulle vara bättre..
* Bokat söderöverbiljetter.
* Och på söndag är det 1a advent. Dags att börja adventsfixa huset då.. snart.

* Viss dialektskiftning har inträffat. Blir lätt så när jag är här..
* Fantastisk solnedgång både i går och idag. Hade man bara haft en kamera så man kunnat föreviga dem..

Imorgon blir det dagisbesök och dagishämtning - jag som aldrig vart på ett dagis i hela mitt liv. Men nån gång ska väl vara den första ;)

Mig hata modem - allt går såå långsamt. Läsa mailen tar en halvtimme och annat är inte värt mödan.

Fira 1a advent lagom pepparkakigt och lussekattigt nu - vi ses till den 2a advent!  =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback